2012-09-25

Polską chemię czeka konsolidacja. Zapowiadana fuzja zakładów tzw. Wielkiej Syntezy Chemicznej ma doprowadzić do poprawy efektywności produkcji i zwiększenia konkurencyjności sektora, zwłaszcza w odniesieniu do eksportu. Czy takie posunięcie i powstanie jednego, potężnego podmiotu będzie odczuwalne dla przewoźników kolejowych i spedytorów? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć eksperci biorący udział w debacie zorganizowanej przez ZDG TOR, której głównym tematem była konsolidacja rynku chemii.

– Infrastruktura jest ograniczeniem dla wzrostu rynku chemii. Widzimy to przy wykorzystaniu tankkontenerów w przewozach intermodalnych. Widzimy, że rynek je lubi, ale pojawiają się ograniczenia infrastrukturalne, które wydłużają czas przewozu – zaznaczył Dariusz Cegielski, prezes Trans Polonii, spedytora zajmującego się przewozami chemii płynnej. - Szansa na większe wykorzystanie kolei pojawiłaby się gdyby je wyeliminowano. Jednak pewne przewozy są do zrealizowane tylko przy użyciu transportu samochodowego. Oba środki powinny ze sobą współgrać – stwierdził prezes Cegielski.

Komentarz Dariusza Cegielskiego, Prezesa Zarządu Trans Polonia S.A.