2013-03-15

Koncepcja społecznej odpowiedzialności na stałe zadomowiła się w strategiach biznesowych współczesnych graczy rynkowych. Jak pokazuje szereg przykładów, nie jest również obca funkcjonującym na rynku firmom logistycznym. Okazuje się, że dla wielu z nich CSR jest jednym z fundamentów, na którym od lat budują swój rynkowy sukces.

Corporate Social Responsibility (CSR), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, to koncepcja, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także z różnymi grupami interesariuszy.

WZROST ŚWIADOMOŚCI

- Coraz więcej firm czuje większą odpowiedzialność wobec społeczeństwa i środowiska naturalnego. Coraz większa liczba przedsiębiorców prowadzi swoją działalność w sposób niedopuszczający do degradacji kapitału przyrodniczego i społecznego, tworząc tym samym działania Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Najczęściej przejawia się ona w obszarach działań takich jak kampanie społeczne, sprzedaż produktów czy usług połączona z przeznaczaniem części zysku na określony cel społeczny, tworzenie kodeksów etycznych korporacji, działania proekologiczne czy sponsoring wydarzeń kulturalnych lub sportu.

Komentarz Adriany Bosiackiej, Dyrektora Spedycji / Członka Zarządu Trans Polonia S.A.

Cały artykuł dostępny w Magazynie TOP LOGISTYK Nr 1/31 

Autor: Michał Klechta