2013-05-13

Usługi logistyczne  w obszarach o kontrolowanej temperaturze mają szczególne wymagania. Po to, by być konkurencyjnym, trzeba sporo zainwestować, a następnie dbać o wyjątkowo wysoki poziom usług. To z kolei wymaga zastosowania wielu wyjątkowych rozwiązań, również z zakresu informatyki.

- Dziś klient wymaga bardzo szybkich reakcji na każdym poziomie procesu transportowego. Warunkiem koniecznym w takich przewozach jest nie tylko wzorowa terminowość, ale również bardzo krótki czas tranzytu.

Klienci w segmencie spożywczym mają dziś większą świadomość roli przewoźnika w całym łańcuchu logistycznym. Coraz większa liczba kontrahentów stawia na jakość usługi transportowej. Na przewoźniku ciąży podwójna odpowiedzialność – odpowiada on bowiem nie tylko za jakość własnych usług, ale za produkt klienta oraz jego markę. Dziś firmy muszą rywalizować ceną i jakością. 

- Zwiększenie jakości produktów spożywczych wywołało również większe oczekiwania dotyczące ich przewozu. Dodatkowo konkurencja na rynku transportowym również pozwoliła producentom żywności na skuteczniejsze wyegzekwowanie oczekiwanego poziomu usług przewozowych. Obecnie transport żywności bezwzględnie musi odbywać się taborem specjalistycznym, odpowiednio przygotowanym pod względem certyfikacyjnym, zapewniania szczelności, poziomu czystości,  w kontrolowanej temperaturze. 

Komentarz Adriany Bosiackiej, Dyrektora Spedycji / Członka Zarządu Trans Polonia S.A.

Cały artykuł dostępny w Magazynie TOP LOGISTYK Nr 2/32

Autor: Michał Jurczak