Celem konkursu Firma Dobrze Widziana jest promowanie firm, które w biznesie kierują się zasadami społecznej odpowiedzialności. Istotnym elementem podlegającym ocenie jest polityka firmy wobec pracowników, w tym przestrzeganie zasad równouprawnienia, narzędzia i procedury wewnętrzne sprzyjające wyrównywaniu szans zawodowych kobiet i mężczyzn. Oceniana jest także skuteczność oraz metody komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy nt. jej społecznie odpowiedzialnych działań.
W skład kapituły konkursu „Firma Dobrze Widziana 2020” wchodzą: Paweł Łukasiak (przewodniczący) – prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, Marek Goliszewski – prezes BCC, Paweł Oksanowicz – dziennikarz Radio Muzo.FM, Piotr Onikki-Górski – dyrektor Biura Kontaktów Społecznych BCC, ksiądz Andrzej Sikorski – prezes Fundacji „Być Bardziej”, Aleksander Polański (sekretarz konkursu) – dyrektor Biura Organizacji Gal i Konkursów BCC.
Działalność CSR od lat wpisuje się w strategię rozwoju Grupy Trans Polonia. Firma rok rocznie wspiera liczne inicjatywy charytatywne i sponsoringowe. Wskazać tu można m.in. sponsoring młodych talentów sportowych czy przedsięwzięć kulturalnych, a także pomoc organizacjom charytatywnym, takim jak Fundacja „Szkoła Otwartych Serc”, czy Stowarzyszeniu Wiosna w ramach programu Szlachetna Paczka. W ostatnim okresie, w obliczu kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa, Trans Polonia wraz z innymi pomorskimi firmami skupionymi w Loży Gdańskiej Business Centre Club przekazała środki na zakup najpotrzebniejszego sprzętu medycznego dla pomorskich szpitali. Dzięki tej akcji udało się zakupić 3 sztuki respiratorów VENTILogic LS firmy Weinmann, 3 sztuki kardiomonitorów pacjenta Lutech Datalys 807 oraz 100.000 maseczek chirurgicznych (zakup w trakcie realizacji).